Blog

Hoe kun je het best zakelijk narrowcasting inzetten? Adviezen en tips voor de beste narrowcasting

Steeds meer ondernemingen en bedrijven kiezen voor de voordelen van narrowcasting oplossingen, ook wel bekend onder de naam ‘digital signage’. Een narrowcasting scherm is een soort privé-bedrijfstelevisie.

Via een gepersonaliseerd televisiescherm draag je vanuit een centraal punt informatie over aan medewerkers, bezoekers, klanten en zakenrelaties. Als je ondernemer bent en op zoek bent naar een geschikte narrowcasting voor jouw bedrijf, wil je natuurlijk het beste van het beste. Maar wat maakt een narrowcasting player nu tot een meerwaarde voor jouw bedrijf? Wat zijn de voordelen hiervan? En hoe kun je deze schermen in jouw bedrijf op een passende manier inrichten, zodat je de gewenste doelstelling(en) behaalt?

Waarom is narrowcasting zo nuttig? De voordelen op een rijtje


Een narrowcasting scherm gebruiken is in de eerste plaats een uitstekende manier om bezoekers en klanten op een digitale manier de weg te wijzen in jouw bedrijfsgebouw, winkel of kantoor.

Door een projectiescherm op een duidelijk zichtbare plek in de entreehal te hangen, voelen bezoekers zich direct serieus genomen en weten ze waar ze moeten zijn. Zeker in grote openbare gebouwen, zoals bibliotheken, ziekenhuizen en overheidsgebouwen is dit en perfecte manier om te zorgen voor logistiek overzicht. Een tweede pluspunt van narrowcasting is dat je de beleving van klanten enorm kunt boosten. Verkoop je een specifiek product en wil je dat onder de aandacht van bezoekers brengen, dan kan dat met een narrowcasting player op elke mogelijke manieren.

Op een interactieve manier kun je jouw beste producten onder de aandacht van bezoekers brengen en zo de bereidheid om jouw producten of diensten te kopen een fikse injectie geven. Heel simpel door de klant proactief van interessante productinformatie te voorzien.

Ten derde kan een narrowcastingscherm ook ingezet worden als entertainment. Door grappige filmpjes, leuke ideeën en interessante informatie te delen, geef je bezoekers een goed gevoel en breng je ze in de juiste stemming om aankopen te doen. Ten slotte is heldere communicatie een belangrijk voordeel van narrowcasting oplossingen. Wil je alle medewerkers van jouw onderneming bereiken en van eenduidige informatie voorzien, dan kan dat perfect via informatieschermen in jouw bedrijf. Mist een medewerker een keer een email, dan is hij of zij alsnog geïnformeerd!

Adviezen om het juiste scherm te kiezen


Het juiste narrowcastingscherm kiezen is niet altijd gemakkelijk, omdat er veel keuze is op dit gebied. Zo zijn er specifieke schermen ontwikkeld voor allerlei uiteenlopende doelgroepen.

Ook kunnen er meerdere schermen gecombineerd worden voor een indrukwekkende klantervaring. Qua interactie is er eveneens veel mogelijk, van speciale geluidseffecten tot hypermodern HD-beelden en effecten. Laat je daarom goed informeren door een ervaren expert op het gebied van audiovisuele communicatie.